Friday 19 November 2010

Medtag Yxa och Bröd

Jag behöver få gallrat bort lite grannar som ovälkommet slagit sig ner på tomten. Sparade dem i höstas ifall någon julfirande nörd gillar att ta in gran i huset.
Varsågod och hugg till, enda kravet är att det ej efterlämnas en vass påle som jag eller djuren kan skada oss på, och att ni inte spiller ut blod som lockar hit oönskade rovdjur. Ett innerligt önskemål är att ni bakat ett gott matbröd på dinkel och ger mig som tack :-D
Hinner förnärvarande varken baka eller blogga, men önskar er likväl en fin julsäsong och ett gott nytt 2011.

9 comments:

Unknown said...

Så det kan bli Du ska hugga ner granar - inte grannar, om jag fattar rätt.
:-D

ANNA-LYS said...

ha ha ha
en freudiansk felsägelse smet in i degen :-)

Hanneles bokparadis said...

Gott nytt bloggår :)

Gunnar said...

Ha,ha Det verkar vara farligt att bo i närheten av Dig. en ny variant av motorsågsmassakern eller?

Och när det gäller granar med ett n så har vi så det räcker i vår skog.

Anonymous said...

Men det där lät som ett bra förslag och ett rättvist byte
önskar dig en trevlig helg med många glada skratt
från Kristina
http://vindvittra.wordpress.com

goatman said...

rever un petit reve

Happy Christmas to ya

HumbertotheWizard said...

Anna vet att en navigator segling för Portugal som jag landa vikingarna, kom hit i din docka för trygg hamn, som erinrar om vänskap som binder oss samman, trots skillnader i tid, rum och kultur som skiljer oss. När allt är vi alla människor, och är släktskap av goda känslor som få människor i dessa tider vi lever grå. Jag kommer att önska er ett Gott År 2011 till dig och din familj. Skickar du en uppriktig vänskap och längtan efter de dagar då du och jag kommenterar bloggar. Allvarligt, med mycket aktning och vänskap PTI Anna, en ljus nytt år kyss.

PS Från vad jag läst av dina inlägg ser jag som håller intakta den kreativa inspirationen som gör ditt skrivande engagerande, som kommer från en intim passionerad.

Anonymous said...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel

goatman said...

I hope you are well?